Gjenåpning av Handelshuset Patrick Volckmar

Velkommen til Handelshuset Patrick Volckmar!

Gjenåpning av Handelshuset Patrick Volckmar

Handelshuset Patrick Volckmar

Nordmørsmusea har nå gjenåpnet Handelshuset Patrick Volckmar som museets kafé og butikk i Kristiansund. Her får du kjøpt alle våre årbøker og andre bøker vi selger, i tillegg til drops og lakris, te og kaffe i løsvekt, klær og effekter fra museet og mye annet fint. I kaféen starter vi med sveler, vafler, kake og is, i tillegg til te, brus, saft og så klart kaffe brygget på bønner fra vårt eget kaffebrenneri.

Patrick Volckmar. Foto Eigunn Stav Sætre

Vi har pusset opp lokalet i 1920-talsfarger og vil etterhvert utvikle det til å kunne brukes både til museets egne foredrag, møter og som lokale til leie. Her kan turister og andre besøkende få informasjon både om Nordmørsmusea og andre aktiviteter i byen og regionen. Vi vil etterhvert også bruke lokalet til utstilling av foto og gjenstander fra museets egen samling.

Men først og fremst ønsker vi alle våre besøkende hjertelig velkommen innom for en god kopp kaffe og noe godt å bite i.

Vi holder nå åpent hver dag gjennom hele sommeren fra kl. 11-16. Hjertelig velkommen!