Sovjetiske krigsfanger i Norge

Utstillingen «Sovjetiske krigsfanger i Norge» forteller historien om de nærmere 100.000 sovjetiske krigsfanger og sivile tvangsarbeidere som ble sendt til Norge under 2. verdenskrig.

1.desember 2022

Kl. 11-15

Alle: gratis

Her finner du oss

Rosvoll prestegard
Rosvollveien 240

Telefon:  47 32 07 70

Avdelingsleder:
silje.gulstad@nordmorsmusea.no

Vis på kart

Sovjetiske krigsfanger i Norge

Falstadsenteret har laget ei stor utstilling om 2. verdenskrig med de sovjetiske krigsfangene som tema. Vi i Nordmøre museum får se utstillinga på Rosvoll prestegård i høst 2022.

Utstillingen «Sovjetiske krigsfanger i Norge» forteller historien om de nærmere 100.000 sovjetiske krigsfanger og sivile tvangsarbeidere som ble sendt til Norge under 2. verdenskrig. Falstadsenteret laget utstillingen på oppdrag fra Kulturdepartementet og Utenriksdepartementet i anledning president Medvedevs statsbesøk i Oslo i 2010.

Åpningstid

Utstillingen er åpent hver tirsdag, torsdag og lørdag fra 15. november til 3. desember.

Rosvoll prestegård

Rosvoll prestegård ligger vakkert til rett nedenfor Rosvollhaugen. Prestegårdshusene ble bygd i 1880-årene.

Mer info kommer

Andre aktiviteter fra Smøla