Galleri prestegården

Årets utstillere er Nico Widerberg og Grete Wexels Riser.

Nico Widerberg

3.juli 2022

Galleriet er åpen torsdag til søndag kl. 13.00- 16.00 fra 3. juli til 24.juli.

Priser

Alle: gratis

Her finner du oss

Rosvoll prestegard
Rosvollveien 240

Telefon:  47 32 07 70

Avdelingsleder:
silje.gulstad@nordmorsmusea.no

Vis på kart

Galleri prestegården

Søndag 3. juli 2022 åpner Rosvoll prestegård årets kunstutstilling.

Nico Widerberg og Grete Wexels Riser

Galleri prestegården stiller i år ut kunst fra en av våre mest annerkjente biledkunstnere, Nico Widerberg.
Han har fått sin utdannelse fra Statens håndverks- og kunstindustriskole og Statens kunstakademi i Oslo.
Widerberg arbeider med skulptur i stein, bronse og glass, med oljemalerier og grafikk. Sentralt i Widerbergs kunst står avpersonifiserte menneskeframstillinger, hoder og torsoer.

Årets keramiker er Grete Wexels Riser. Hun arbeider med en tradisjonell og eldgammel dreieteknikk som har gitt henne en stor kunnskap om leiras egenskaper og en unik håndverksmessig erfaring. Hun er fasinert av det enkle og ekte.
Riser er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole, hun har hatt mange utstilliger og har blant annet drevet potteriet ved Norsk Folkemuseum i 6 år.

Grete Wexels Riser

Ny fast utstilling!

I tillegg til sommerutstillingen, kan du oppleve også en helt ny utstilling som viser "Fiskevær på Smøla".

Rosvoll prestegård

Idylliske Rosvoll prestegård har vært bosted til presten siden 1749, og er i dag et historisk bygg som er vel verdt å besøke.

Andre aktiviteter fra Smøla