Onsdagstreff

Sunndal museumslag og Nordmøre museum inviterere på onsdagstreff. Denne gangen er det de forskjellige periodene av forhistorien som er tema med aktiviteter for barn.

Bronsealderdag i Sunndal

27.juli 2022

17.00-19.00

Gratis inngang. Omvisning i utstillingene ordinær bilettpris.

Her finner du oss

Sunndal bygdemuseum
Leikvinvegen 21
6612 Grøa

Telefon: 97 47 19 42 Avdelingsleder:
jarle@nordmorsmusea.no

Vis på kart

Onsdagstreff

Onsdagstreffene på Leikvin fortsetter med forskjellige lag og foreninger som arrangører. Vi lover aktiviteter og konkurranser for store og små.

Denne onsdagen er det Sunndal museumslag som har regien. Det er den eldste delen av historien, forhistorien som er tema med stein, bronse og jernalder som tema. Lag din egen bronsealderring, steinaldersmykke eller prøv deg som smed.

Onsdagstreffene er blitt fine arenaer for å ta med barn, barnebarn og besøkende for å oppleve Sunndal på sitt vakreste.

Hver onsdag i juli!

Onsdag 06. juli

Onsdag 13. juli

Onsdag 20. juli

Onsdag 27. juli

Sovjetiske krigsfanger i Norge

Falstadsenteret har laget ei stor utstilling om 2. verdenskrig med de sovjetiske krigsfangene som tema. Utstillingen er åpen i hele sommer i over to rom i Holtstua på Leikvin. 15. juni til 15. august.

Velkommen til Sunndal bygdemuseum

Lokalisert mellom to av verdens høyeste fosser ligger Sunndal bygdemuseum - Leikvin. Hele Sunndalshistoria er tilgjengelig på en gang, spesielt historiene rundt de britiske lakselorden.

Andre aktiviteter fra Sunndal